Zapisy telefoniczne:

  • Poniedziałek-Sobota: 08:00-21:00

Breath Body Movement – Metoda Trzech Filarów

Breath Body Movement – Metoda Trzech Filarów to innowacyjna metoda pracy z ciałem skupiająca się na uwalnianiu stresu bez utraty siły, budowaniu nowych, świadomych wzorców w ciele, zwiększaniu świadomości komórkowej ciała w celu odzyskania w życiu równowagi i spokoju.

Żyjemy w szybkich czasach – ciągle gonią nas terminy, przytłacza niekończąca się lista zadań i obowiązków. Szybki styl życia działa destrukcyjnie na nasze zdrowie. Stres życia codziennego może wydawać się niegroźny, staje się elementem rutyny i nie rzuca się w oczy jako zagrażający problem. Stres może objawiać się podwyższonym tętnem, potliwością dłoni czy rozdrażnieniem, a w małych ilościach stres może nawet motywować do działania. Jednak życie w ciągłym stresie i napięciu skutkuje stresem chronicznym, który ma już znacznie poważniejsze konsekwencje. Objawia się między innymi chronicznym bólem (np. w postaci migren), apatią oraz obniżonym samopoczuciem i motywacją. Przewlekły stres może nawet prowadzić do poważnych problemów zdrowotnych zarówno fizycznych jak i psychicznych. Aby żyć w zdrowiu i szczęściu niezbędne jest wygospodarowanie czasu na efektywne odstresowanie. Jednym z efektywniejszych metod na stres są ćwiczenia, które łączą ze sobą ruch, głęboki oddech i refleksję emocjonalną. Wszystkie te cechy znajdziemy w metodzie relaksacji Breath Body Movement.

Czym dokładnie jest Breath Body Movement?

Breath Body Movement to metoda relaksacji bazująca na uważności i pracy z ciałem. Jako element mindfulness polega na “uziemieniu” w ciele  i koncentracji na tu i teraz. Celem BBM jest redukcja stresu, lepsze samopoczucie, sprawność i zdrowie fizyczne oraz poprawa jakości życia.

BBM działa na podstawie samoregulacji emocjonalnej i dążeniu do równowagi przy jednoczesnym zachowaniu energii.

Zgodnie z metodą samoregulacji zamiast ignorować uczucia, powinniśmy nauczyć się rozpoznawać je jako oznaki, że nasz poziom stresu jest zbyt wysoki – czyli że nasz system alarmowy jest ciągle włączony, bo tym, co naprawdę ważne, jest umiejętność wyłączania alarmu.” Stuart Shanker

Metoda Breath Body Movement opiera się na trzech filarach:

  1. Oddech – w relaksacji BBM oddech nie jest przypadkowy. Musi być uważny, przyglądamy się w jaki sposób nasze ciało reaguje na różne metody oddechu. Ćwiczenia oddechowe są precyzyjne, opierają się na świadomości i uważności względem ciała i jego reakcji. Szczególną uwagę przywiązuje się do oddychania komórkowego.
  2. Ciało – prowadzimy ciągły dialog z ciałem. Wsłuchujemy się w jego potrzeby, dążymy do ugruntowania w chwili obecnej oraz uwalniamy stłumione emocje manifestujące się w postaci napięcia w ciele. Jest to idealny moment, żeby okazać wdzięczność swojemu ciału, że jest z nami i codziennie daje nam nowe możliwości rozwoju. Okazywanie wdzięczności wpływa pozytywnie na samopoczucie oraz pomaga zachować równowagę psychiczną.
  3. Ruch – podczas tego etapu podążamy za intuicją naszego ciała, ruchy są naturalne i niewymuszone. Eksplorujemy nasz zakres ruchów nieustannie prowadząc dialog z ciałem. Poprzez organiczny ruch poznajemy utarte ścieżki i metody zachowania naszego ciała oraz odkrywamy nowe wzorce działania.

Połączenie ruchu ciała z refleksją emocjonalną – dlaczego to działa?

Metoda BBM ma charakter intuicyjnej pracy z ciałem i eksploracji jego ukrytych potrzeb. Poprzed organiczny ruch możemy dokonać refleksji na temat stanu naszego ciała, umysłu i samopoczucia. Jesteśmy wtedy skupieni na swoich potrzebach, brakach i opiece nad sobą samym. Ze względu na delikatność ruchów BBM jest to metoda niezwykle przyjemna i łatwa do wprowadzenia do życia codziennego, nawet dla osób nie uprawiających sportu regularnie. Metody ruchu refleksyjnego wzmacniają kręgosłup, zapewniają lepsze samopoczucie, wyciszają i ugruntowują w chwili obecnej. Ponadto relaksacja obniży poziom lęku i zredukuje stres.

Dlaczego praca z oddechem jest taka ważna?

Udowodnione zostało, że praca z oddechem jest skuteczna między innymi w obniżaniu bólu, redukcji stresu oraz lęku. Badanie przeprowadzone na grupie pacjentów onkologicznych zmagających się z zaburzeniami psychicznymi powstałymi na skutek choroby nowotworowej wykazały, że u każdego z pacjentów ćwiczenia oddechowe przyniosły szybką ulgę i spadek poziomu lęku (Heyda, 2003).

Praca z oddechem przynosi korzyści takie jak:

  • obniżenie hormonów stresu (adrenalina i kortyzol)
  • lepsze dotlenienie tkanek
  • poprawa koncentracji
  • pozytywny wpływ na samopoczucie
  • obniżenie lęku i bólów somatycznych

Zapisy na zajęcia Breath Body Movement

Już niedługo ruszają zapisy na nasze zajęcia Breath Body Movement. Aby być na bieżąco i zdążyć z zapisem śledź naszą stronę oraz social media lub zadzwoń pod numer telefonu 505 300 545. Do zobaczenia już niedługo!

Metoda BBM ma charakter intuicyjnej pracy z ciałem i eksploracji jego ukrytych potrzeb. Poprzed organiczny ruch możemy dokonać refleksji na temat stanu naszego ciała, umysłu i samopoczucia. Jesteśmy wtedy skupieni na swoich potrzebach, brakach i opiece nad sobą samym. Ze względu na delikatność ruchów BBM jest to metoda niezwykle przyjemna i łatwa do wprowadzenia do życia codziennego, nawet dla osób nie uprawiających sportu regularnie. Metody ruchu refleksyjnego wzmacniają kręgosłup, zapewniają lepsze samopoczucie, wyciszają i ugruntowują w chwili obecnej. Ponadto relaksacja obniży poziom lęku i zredukuje stres.

Formularz zgłoszeniowy

Centrum NOWA – psychoterapia online, indywidualna Warszawa | Trening Umiejętności Społecznych, Psychoterpia indywidualna Warszawa

realizacja: estinet.pl